Analiza concurentiala

Analiza concurențială (analiza comparativă) determină poziția companiei în raport cu principalii concurenți din punct de vedere al vitalității, eficienței, echilibrului și riscului. În egala măsură se analizează și valorile de moment dar și tendințele pe termen mediu.

Analiza-diagnostic pe care o propunem poate oferi răspuns la o serie de întrebări pe care și le pun managerii sau acționarii/asociații firmelor, precum:

  1. Crește firma suficient de mult în raport cu piața specifică?
  2. Rata profitului operațional este suficient de bună?
  3. Suntem mulțumiți de eficiența cu care firma utilizează stocurile?
  4. Încasăm facturile mai repede decât concurenții?
  5. Ponderea salariilor in firma noastră este mai mare decât cea înregistrată de competitori, salariul mediu se situează în plaja eșantionului, eficiența personalului propriu este suficient de bună?
  6. Este procesul nostru investițional similar ca amploare cu cel al competitorilor? Ne pun investițiile în pericol echilibrul firmei?

Lucrarea are o componentă descriptivă a piețelor și a firmelor din eșantion, conține informații prezentate grafic și tabelar privind valori, tendințe și concluzii referitoare la indicatorii de creștere, eficiență, echilibru și riscuri, iar partea de final este dedicată analizei SWOT.